logo UNIFORM
ozdobná linka UNIFORM
vydavatelství inzertních periodik
navštívených stránek: 32682066 | 2019
Katalog firem Uniform - reklamní banner

Chiptuning nebo powerbox?

Chiptuning nebo powerbox?Chiptuning nebo powerbox?

 

Tuto otázku si pokládá nejeden automobilový fanda, jenž chce zvýšit výkon svého vozu. My se nyní podíváme na zkušenosti majitele vozu Nissan Navara s připojeným powerboxem. Mnohým tak možná dáme odpověď...
---------------------------------
Protože skutečnost předčila mé očekávání, rozhodl jsem se podělit o dobrou zkušenost s POWERBOXEM. I když jsem měl obecně velkou nedůvěru k zařízením či prostředkům zvyšujícím údajně výkon motoru, chtěl jsem si sám něco vyzkoušet. Rozhodl jsem se nejprve zapátrat po internetu, místo získání přehledu jsem ale získal spíše chaos.

Nakonec jsem zvolil POWERBOX a mohu řici, že jsem udělal výbornou volbu. Nikdo mi nepřehrál originální software v řídící jednotce (mohu si kdykoliv vrátit sám do původního stavu) a špičková přídavná jednotka dokáže minimálně to samé co přehraný software. Zjednodušeně řečeno - nový software (po přečipování) mění výstupní data řídící jednotky a to samé umí POWERBOX a kultivovaněji - přepočítá originální data na výstupu a dál je pošle již optimalizovaná, přesně dle typu motoru.

Ale teď k věci, mám Nissan Navara s plnou výbavou Platinum v bílé kůži - zkrátka vyšší výkon by ji slušel. Objednal jsem si POWERBOX RACE PRO (udávané zvýšení výkonu až na 226 HP a krouťák 497Nm), zaplatil předem a čekal na zásilku, ta dorazila během pěti dnů. Po zapojení jsem vyrazil a už při zařazení dvojky cítil podstatný rozdíl, po prohřátí motoru jsem pořádně vyzkoušel, motor akceleroval opravdu obdivuhodně a na suché vozovce prohraboval i na trojku (mam teď bohužel zimáky), pružnost motoru byla také o poznání jinde, z 50 na 100 km/hod. na čtyřku byl znát asi největší rozdíl. Nechtěl jsem dát ale jen na subjektivní pocit, vybrané parametry jsem chtěl změřit, provedli jsme tedy několik testů vždy na čtyři měření a zde jsou výsledky:

(za lomítkem je údaj se zapojeným POWERBOXEM)

zrychlení 0-100 km/hod.

12,60 / 10,55s

zrychlení 0-120 km/hod.

17,45 / 16,40s

pružnost 50-100 km/hod. 4. stupeň

9,82 / 7,75s

pružnost 40-80 km/hod. 3. stupeň

6,15 / 5,10s

pružnost 60-120 km/hod. 4. stupeň

12,00 / 10,90s

Dalším parametrem je spotřeba, dlouhodobou jsem měl dosud 10,1 l/100 km. Nyní s POWERBOXEM po najetí zatím 1000 km je průměr 9,6 ale myslím, že až mě přestane bavit "likvidovat" ctižádostivé osobáky, spotřeba ještě klesne.

Na závěr mohu říci, že u Navary rozhodně POWERBOX funguje tak jak je uváděno a pokud budete pořizovat, sáhněte rovnou pro model RACE PRO, ať si uděláte opravdu radost. Pokud to nebudete přehánět, o motor a jiná ústrojí si myslím strach mít nemusíte a máte přitom stále v záloze dostatek výkonu v kritických situacích a nižší spotřeba taky není k zahození - odhadem po ujetí cca 30 000 km se investice do RACEBOXU vrátí.

Více na:www.powerbox.cz
Mob: 775208406
        774034014

Fota:Barbora Křišťanová


 
tisk/poslat emailem
Články k oboru
Katalog firem Uniform - reklamní banner
 
 
 
Spolupracujeme:
logo Pressweb logo Pořadatel veletrhů: ABF, a.s. logo Cestovatelé Lucie a Michal logo Divadlo Na Fidlovačce logo Cykloknihy logo peníze
logo Život dětem logo Terinvest logo Divadlo U 22