logo UNIFORM
ozdobná linka UNIFORM
vydavatelství inzertních periodik
navštívených stránek: 30347177 | 2018
Katalog firem Uniform - reklamní banner

Garsonka dnes stojí tolik, co před 2 lety 2+kk

Garsonka dnes stojí tolik, co před 2 lety 2+kk

 

Garsonka dnes stojí tolik, co před dvěma lety 2+kk

 

 

Zatímco před dvěma lety si kupující v Praze za 3,5 milionu korun pořídil prostorný byt 2+kk, který dobře poslouží i mladé rodině, dnes za stejnou částku získá bydlení o pokoj menší, tedy garsoniéru. Za stejnou dobu se totiž ceny nabízených bytů zvedly v průměru o 40 procent. Vyplývá to z analýzy společností Central Group, Trigema a Skanska Reality.

 

 

Podobné je to s cenami bytů i u ostatních dispozic. Za dva roky starou cenu rodinného 3+kk dnes pořídíte o pokoj menší startovací 2+kk. „Zájemci o bydlení tak kvůli politice administrativního zdržování výstavby přišli o jeden pokoj. O kolik přijdou za další dva roky, nevím. Takhle to dopadá vždy, když nabídku a poptávku ovlivní netržní zásah,“ řekla výkonná ředitelka Central Group Michaela Tomášková. Ceny by přitom tak dramaticky nemusely růst. Výrazně je totiž zvyšuje nepoměr nedostatečné nabídky, způsobené omezeným povolováním, a velmi silné poptávky, dané ekonomickou konjunkturou. Pokud by situace na trhu byla standardní a developeři mohli nabízet obvyklé množství bytů, ceny se mohly za dva roky zvednout jen asi o 15 procent.



 

Z trhu tak v podstatě vymizely byty z nejlevnější kategorie do 45 tisíc korun, které ještě v polovině roku 2016 tvořily 20 procent všech nabízených. Dokonce byty s cenou pod 60 tisíc korun, dříve považované za střední segment, tvoří dnes jen 11 procent nabídky. V roce 2015 to byla polovina nabízených bytů. Nově tak nejlevnější kategorii tvoří byty s cenou do 60 tisíc korun, střední segment představují byty za 60 až 90 tisíc, kterých je aktuálně v nabídce 60 procent. Nadstandardní a luxusní segment tak nyní tvoří byty nad 90 tisíc korun. Celkem jich aktuálně developeři nabízejí 29 procent.

 

Na trhu chybí hlavně malé byty

 

Vzhledem k růstu cen v posledních letech je tak největší poptávka po malých bytech 1+kk a 2+kk, které tak z nabídky mizí velmi rychle. Central Group se proto rozhodl nabídnout do prodeje projekt ve Vršovicích, který obsahuje převážně malometrážní byty. Původně byl zvažován jako nájemní nebo výhradně na investiční byty. S ohledem na situaci na trhu, kde malé byty citelně chybí, se ale Central Group rozhodl projekt v Petrohradské ulici nabídnout standardně do prodeje. Od poloviny listopadu tak pražskou nabídku doplnilo 79 nově dokončených bytů a ateliérů převážně o dispozicích 1+kk a 2+kk blízko centra města. „Snažíme se tímto projektem vyjít vstříc aktuálně nejsilnější poptávce po kvalitním bydlení blízko centra v menších bytech,“ vysvětlila Tomášková.

 

Zdroj:http://www.central-group.cz


 
tisk/poslat emailem
Články k oboru
Katalog firem Uniform - reklamní banner
 
 
 
Spolupracujeme:
logo Pressweb logo Pořadatel veletrhů: ABF, a.s. logo Cestovatelé Lucie a Michal logo Divadlo Na Fidlovačce logo Cykloknihy logo peníze
logo Život dětem logo Nakladatelství Grada logo Terinvest logo Divadlo U 22