logo UNIFORM
ozdobná linka UNIFORM
vydavatelství inzertních periodik
navštívených stránek: 32945516 | 2019
Katalog firem Uniform - reklamní banner

Novostavby v Praze kupují stále častěji lidé vyššího věku. Mnohdy jako vyhledávané zajištění na stáří

Novostavby v Praze kupují stále častěji lidé vyššího věku. Mnohdy jako vyhledávané zajištění na stáří

 

Zatímco v minulosti byl o novostavby zájem především u mladších lidí, dnes jsou stále častěji vyhledávány střední a starší generací. Průměrný věk kupujících, který v roce 2015 v důsledku levných hypoték klesl pod hranici 40 let, se tak loni vyšplhal na 44 let u mužů a 45 let u žen. Vyplývá to z dat největšího rezidenčního stavitele, společnosti Central Group. Důvodem je především zhoršení dostupnosti hypoték, které dopadá hlavně na mladší klientelu.

 

 

Zároveň se ale byt v novostavbě stává pro mnohé lidi velmi populární pojistkou na stáří. „S rostoucími cenami nemovitostí v Praze a celkovou neutěšenou situací na rezidenčním trhu se objevuje nový fenomén. Lidé zejména v předdůchodovém věku se zajišťují na stáří tím, že si pořizují menší byty v novostavbách s nižšími provozními náklady. A to především pro vlastní bydlení,“ řekla výkonná ředitelka Central Group Michaela Tomášková. Potvrzují to jasně data Central Group, podle kterých se průměrný věk zákazníků během posledních čtyř let zvýšil o pět let.

 

 

Zdroj: Analýza klientských dat Central Group

 

 

Zájem je hlavně o menší byty

 

 

 

Mezi starší generací je největší zájem o prodej staršího velkého rodinného bytu a koupi bytu menší dispozice. Pro bydlení na stáří totiž lidé preferují menší byty a především nižší náklady. Častým kupujícím z této věkové kategorie jsou také páry, které opouští svůj nájemní byt kvůli neustále rostoucím nákladům na nájem. Výhodou novostavby je také fakt, že na rozdíl od secondhandového bytu není nutné již investovat další prostředky na rekonstrukci. „Tato cílová skupina chce mít s pořízením bydlení co nejméně starostí. Využívá proto obvykle balíčky vybavení na míru, které nabízíme především v projektech, kde převládají menší byty. Zákazníci se tak mohou okamžitě nastěhovat,“ doplnila Tomášková.

 

 

Zdroj: Online průzkum společnosti Ipsos pro Central Group, 1050 respondentů, Praha, 18-65 let

 

 

Zajímavé zjištění přinesl na toto téma i průzkum, který si Central Group zadal u agentury Ipsos a jehož se zúčastnilo více než 1000 respondentů z Prahy. Podle něj by si v důchodovém věku v menším bytě přála bydlet celá jedna pětina dotázaných. A důvod je nasnadě. Menší byt představuje nižší náklady na bydlení, což je pro budoucí důchodce velmi pádným argumentem.

 

Zdroj:https://www.central-group.cz


 
tisk/poslat emailem
Články k oboru
Katalog firem Uniform - reklamní banner
 
 
 
Spolupracujeme:
logo Pressweb logo Pořadatel veletrhů: ABF, a.s. logo Cestovatelé Lucie a Michal logo Divadlo Na Fidlovačce logo Cykloknihy logo peníze
logo Život dětem logo Terinvest logo Divadlo U 22