logo UNIFORM
ozdobná linka UNIFORM
vydavatelství inzertních periodik
navštívených stránek: 26186908 | 2017
Katalog firem Uniform - reklamní banner

Trh nového bydlení dosáhl svého dna a ceny již dále klesat nebudou

Trh nového bydlení dosáhl svého dna a ceny již dále klesat nebudou

 

Na důkaz toho nyní CENTRAL GROUP všem svým klientům garantuje nejlepší ceny. To znamená, že pokud by si zákazník, který má se společností uzavřenou smlouvu, našel srovnatelný byt, dům nebo parcelu u jiného developera, CENTRAL GROUP mu buď sníží cenu nebo vrátí všechny uhrazené peníze i s úrokovým navýšením 5% ročně. A tato garance se vztahuje i na vlastní firemní nabídku. To znamená, že pokud by v budoucnu společnost CENTRAL GROUP zlevnila, má klient právo na snížení ceny.  

Český rezidenční trh se za poslední rok výrazně změnil. Ceny nových rezidenčních nemovitostí se kvůli ekonomické situaci snížily průměrně o 10-15%. A to nejvíce u velkých rodinných domů a velkých bytů. U starších panelových bytů byl pokles ještě výraznější - průměrně o více než 20%. Téměř se zastavila nová výstavba a většina nových projektů čeká se svým zahájením na výrazné oživení trhu.

Zájem o koupi nového bydlení se v poslední době opět zvyšuje - pololetní prodeje společnosti CENTRAL GROUP se zvýšily více než o čtvrtinu. Meziroční prodeje za letní období zaznamenaly nárůst dokonce o 51%. Jak vyplývá z aktuálního průzkumu spotřebitelského chování agentury Median 28% lidí z cílové skupiny si hodlá do 3 let pořídit nový byt, dům nebo parcelu v Praze. Ze stejného průzkumu vyplývá, že 85% respondentů hodlá na pořízení nového bydlení využít úvěrové financování. To dokládá velký potenciál růstu hypotečního trhu, který podle objemu poskytnutých hypotečních úvěrů dosahuje jen zhruba čtvrtiny úrovně vyspělých zemí EU. Velký potenciál má také rozšíření vlastnické formy bydlení, která podle statistik dosahuje jen kolem 60% průměru EU.

Co se týká prognózy dalšího vývoje rezidenčního trhu, bude podzim a zima 2009/2010 ve znamení odražení se ode dna, kdy ceny nového bydlení již nebudou klesat. Na jaře příštího roku se pak dá očekávat oživení trhu a mírný růst cen. A to průměrně o 5% ročně v závislosti na lokalitě a kvalitě projektu. Nadále bude pokračovat výrazné odlišení cenové úrovně starších (zejména panelových) a nových bytů. Zatímco u nových bytů se dá už příští rok očekávat mírný růst cen, u panelových bytů budou ceny dále výrazně klesat. Odhady hovoří o dalším poklesu až o 20%.  

Právě zastaralost bytového fondu u nás je největším potenciálem ohledně rozvoje trhu nového bydlení. V České republice je v dosluhujících panelových domech více než 1,2 milionu bytů, v nichž žije zhruba třetina populace. Panelové domy byly projektovány a stavěny nejvíce v sedmdesátých a osmdesátých letech minulého století s plánovanou životností 30 až 40 let. Tato doba nyní už uplynula nebo brzy uplyne. V současné době je v České republice 700 tisíc panelových bytů starších 35 let. Dílčí kosmetická vylepšení jen o něco prodlužují jejich dožívání. Zatím se u nás vůbec neřeší otázka, kde budou bydlet ty miliony lidí, až životnost jejich panelových domů opravdu skončí a nebude v nich bezpečné žít.

Všude v západní Evropě se z panelových domů stala ghetta obydlená přistěhovalci a nejslabšími sociálními skupinami. Základní trendy jsou všude ve vyspělých evropských zemích podobné. Proč by z dlouhodobějšího hlediska měla být Česká republika výjimkou? Bydlení v panelovém domě se i u nás zanedlouho stane společenským handicapem. 

Rezidenční trh má velký potenciál růstu - 28% lidí z cílové skupiny si hodlá do tří let koupit nový byt, dům nebo parcelu v Praze

Vyplývá to z dnes zveřejněného průzkumu spotřebitelského chování provedeného agenturou MEDIAN. V rámci tohoto průzkumu bylo adresně osloveno více než 800 respondentů ve věku 29 - 45 let z cílové skupiny domácností s minimálním příjmem 35.000 Kč měsíčně.

Z tohoto vzorku 28% respondentů uvádí, že v horizontu nejbližších 3 let uvažuje o pořízení nového bytu, domu nebo parcely v Praze nebo okolí. A více než čtvrtina z tohoto počtu uvažuje o koupi do jednoho roku. Navíc, téměř čtvrtina z těch, kdo neplánují si novou nemovitost pořídit do 3 let, hodlá tak učinit v delším časovém horizontu. To jasně dokládá velký růstový potenciál trhu nového bydlení.

Nejvíce respondentů si hodlá pořídit nové bydlení v cenovém rozmezí od 2,5 do 5 milionů Kč. Z průzkumu také vyplývá, že 85% respondentů plánuje na pořízení nového bydlení využít úvěrového financování. Jako hlavní důvod pro pořízení nového bydlení nejvíce respondentů uvádí potřebu zlepšit kvalitu svého současného bydlení.

Z provedeného průzkumu také vyplývá, že společnost CENTRAL GROUP je firmou, která se respondentům vybaví jako jednoznačně první v souvislosti s novým bydlením (19%). Na dalších místech jsou uváděny společnosti Skanska, Finep a Orco.

Zdroj:tisková zpráva z www:centralgroup.cz

                                             


 
tisk/poslat emailem
Články k oboru
Katalog firem Uniform - reklamní banner
 
 
 
Spolupracujeme:
logo Nakladatelství Svojtka logo Pořadatel veletrhů: ABF, a.s. logo Cestovatelé Lucie a Michal logo Divadlo Na Fidlovačce logo Cykloknihy logo peníze
logo Život dětem logo Nakladatelství Grada logo Terinvest logo Divadlo U 22