logo UNIFORM
ozdobná linka UNIFORM
vydavatelství inzertních periodik
navštívených stránek: 38865536 | 2020
Katalog firem Uniform - reklamní banner

Renault a jeho loga: 122 let identity značky

Renault a jeho loga: 122 let identity značky

 

Logo je důležitým prvkem identity podniku. Samo o sobě je metaforou společnosti: Již při pouhém vyslovení výrazu „značka s kosočtvercem“ je okamžitě jasné, že se mluví o Renaultu. Identitu značky tvoří již několik desetiletí písmena názvu „Renault“ a logo ve tvaru kosočtverce. Od 15. dubna 2015 Renault inovuje podobu značky a pyšní se novým znakem spolu s novým podpisem značky v duchu filozofie  našich  produktů:  Renault – Passion for life*.
 
 

Ale vraťme se o 122 let zpět…

 

 

1898: vznik podniku

 

 

Dobrodružství podniku Renault začalo na Štědrý večer v Paříži v roce 1898. Louis Renault dorazil za volantem jím postaveného vozu Voituretta typu A do 9. pařížského obvodu. Představuje v historii první automobil s převodovkou s přímým záběrem, což byl vynález, na kterém pracoval od října 1898. Aby zainteresované veřejnosti dokázal hodnotu svého výtvoru, chopil se výzvy a ve svém Voiturettu vyjel ulici Rue Lepic. Zdolání vrcholu kopce Montmartre 24. prosince mladičkému Louisovi Renaultovi přineslo 12 prvních objednávek.

 

 

1919: Od vojenské oslavy k identitě značky

 

 

Po skončení první světové války chce společnost připomenout svou podporu ve válečném úsilí s tankem FT17, který se stal rozhodující zbraní pro vítězství Spojenců. Při každé vojenské přehlídce davy vítají tanky potleskem:  v roce 1919 se Renault rozhodl pro změnu svého loga   a přijal siluetu slavného tanku. Tento znak se objevuje na veškeré dokumentaci a reklamních materiálech značky, ale na automobilech se ještě nevyskytuje. V roce 1922 se podnik mění na akciovou společnost Société Anonyme des Usines Renault.

 

 

1925: přijetí loga kosočtverce

 

 

Kulaté logo z roku 1923 přibírá úhly bezpochyby z toho důvodu, aby se lépe přizpůsobilo liniím kapoty ve tvaru prostorového úhlu vymezeného dvěma polorovinami se středovou hranou. Od roku 1924 se kosočtverec objevuje na přední části sedanu vyšší třídy 40 CV typ NM. Tento geometrický symbol je definitivně přijat v roce 1925.

 

 

1945: kosočtverec dostává barvy

 

 

Znárodněním podniku na základě usnesení ze dne 16. ledna 1945 došlo ke změně ve statutu značky, která se stává podnikem se státní správou s názvem Régie Nationale des Usines Renault. Název „Renault“ je zachován pouze z obchodních důvodů. Závazek značky zůstává, minimálně se vyvíjí a potvrzuje kapitálovou změnu: „Renault je více než kdykoli předtím francouzským automobilem".

 

 

1972: dilema změny kosočtverce

 

 

Aby bylo logo  ještě výraznější, podnik  se v  roce  1972  rozhodl,  že  ho co  nejvíce zušlechtí  a rozšíří. Kosočtverec převládá, jméno Renault již není uvedeno a logo je umístěno na vozy Renault 15, 17 a na první R5. Výrobce příslušenství v něm viděl plagiátorství svého symbolu    a podal žalobu k soudu pro donucení Renaultu k revizi kopie.

 

 

1992: kosočtverec nabývá na objemu

 

 

Dvacet let po  návrhu loga  Vasarelyem se Renault rozhodl pro změnu své vizuální identity       a pověřuje agenturu Style Marque Jeana Perreta, aby veřejně odhalila požadovanou kvalitu ztělesněnou značkou. Jednodušší, mohutnější svým trojrozměrným reliéfem a elegantní logo navrhl v roce 1992 Jacques Paumier (JPG Design) a vytvořil z něj sochu. Tento znak vypovídá o kvalitě a robustnosti produktů.

 

 

2015 : Renault - Passion for life

 

 

Změna loga představuje mocný symbol. Od roku 2012 podnik svým zákazníkům slibuje, že se do jeho produktů „zamilují“, a to díky obnovené řadě s vřelejším a smyslnějším designem. Zvětšený a napřímený kosočtverec, který nyní zaujímá na každé masce chladiče  významné    a důležité místo, dodává našim automobilům pěkný vzhled a činí je okamžitě rozpoznatelné jako Renault.

 

Zdroj:https://media.renault.cz/item/31668-renault-a-jeho-loga-122-let-identity-znacky/


 
tisk/poslat emailem
Články k oboru
Katalog firem Uniform - reklamní banner
 
 
 
Spolupracujeme:
logo Pressweb logo Pořadatel veletrhů: ABF, a.s. logo Cestovatelé Lucie a Michal logo Divadlo Na Fidlovačce logo Cykloknihy logo peníze
logo Život dětem logo Terinvest logo Divadlo U 22 logo GrilyKrby