logo UNIFORM
ozdobná linka UNIFORM
vydavatelství inzertních periodik
navštívených stránek: 32964417 | 2019
Katalog firem Uniform - reklamní banner

FSC ČR spustilo sedmý ročník fotosoutěže „Není les jako les“, tentokrát se zaměřením na klimatickou změnu a hospodaření v lesích

FSC ČR spustilo sedmý ročník fotosoutěže „Není les jako les“, tentokrát se zaměřením na klimatickou změnu a hospodaření v lesích

 

Organizace FSC ČR dnes zahájila sedmý ročník fotografické soutěže „Není les jako les“, která patří k největším soutěžím s environmentální tématikou v České republice. Hlavní tématem letošního ročníku jsou aktuální negativní dopady klimatických změn na české lesy a možnosti zapojení veřejnosti do jejich řešení. Jednou z nich je odpovědná spotřeba a výběr dřevěných výrobků z přírodě blízkých či šetrně obhospodařovaných lesů, např. s logem FSC (Forest Stewardship Council). Tak se každý z nás může zastat lesů, které lépe odolávají nepříznivým změnám klimatu, suchu či kůrovcové kalamitě. Účastníci mohou soutěžit ve třech kategoriích o fotoaparáty a další ceny v celkové hodnotě 80 000 Kč od partnerů soutěže – společností Canon, IKEA Purchasing Services Czech Republic a Manfrotto.

 



V uplynulých letech se do fotosoutěže zapojilo přes 6000 soutěžících, kterým není stav českých a světových lesů lhostejný. Jednou z cest, jak lesům pomoci, je rozšíření přírodě blízkých forem lesního hospodaření, které v ČR dlouhodobě prosazuje i organizace FSC (Forest Stewardship Council). Toto hospodaření využívá v lesích přirozených procesů a obnovy, omezuje holoseče a vytváří odolnější porosty s vyváženou druhovou skladbou, které jsou schopny lépe odolat suchu a kalamitám.

 


V posledních letech si důležitost lesů při ochraně klimatu a vhodného způsobu lesního hospodaření stále více uvědomuje i široká veřejnost (jak ukázal také sociologický výzkum CVVM, který si nechalo zpracovat FSC ČR ). Zastat českých a světových lesů v boji s klimatickou změnou se pak může každý například výběrem výrobků ze dřeva či papíru, které pochází z odpovědných a certifikovaných zdrojů, jako je FSC.
Hlavním partnerem fotosoutěže je společnost Canon, dalšími partnery jsou česká zastoupení společností Manfrotto a IKEA Purchasing Services. Mediálního partnerství se zhostil časopis Digitální Fotomagazín.

 



Podmínky účasti

 



Fotosoutěž „Není les jako les“ se i letos uskuteční na podzim od září do listopadu, což je ideální období k návštěvě pestrobarevných lesů, jejichž krásu a rozmanitost mohou soutěžící zachytit na fotografiích. Zasílat snímky mohou soutěžící až do 3. listopadu 2019.

 



Všichni zájemci mohou přihlásit své fotografie do jedné ze tří soutěžních kategorií, které odkazují na tři základní pilíře FSC – ekologický, ekonomický a sociální:

 


1) Zastaň se lesa
2) Zastaň se dřeva
3) My mezi stromy

 



Na soutěžící čeká celkem devět cen, které obdrží autoři fotografií na prvních třech místech v jednotlivých kategoriích. Výběr vítězných fotografií bude v rukou odborné poroty z řad profesionálních fotografů a zástupců partnerů fotosoutěže. Vítězové se mohou těšit na digitální zrcadlovky Canon EOS, fotopříslušenství Manfrotto a dárkové kupony v hodnotě 8000 Kč pro nákup v prodejnách IKEA od společnosti IKEA Purchasing Services (Czech Republic) spol. s r.o.

 



„V uplynulých letech se mnoho lesních správců a vlastníků společně s významnými společnostmi na poli výroby produktů ze dřeva přesvědčilo o důležitosti šetrného lesního hospodaření a odpovědné spotřeby. Rádi bychom ale nyní ukázali i veřejnosti, že má možnosti, jak přispět k ochraně nejen českých lesů a může jí věnovat pozornost například při výběru výrobků ze dřeva,“ dodává ředitel FSC ČR Tomáš Duda.

 


Podmínky soutěže a vyhlášení výsledků

 



Fotografie a videa mohou soutěžící posílat prostřednictvím formuláře na webových stránkách www.vyfotdrevo.cz, kde najdou také podrobné podmínky účasti v soutěži a galerie fotografií zaslaných do soutěže.

 




O FSC ČR

 



Základní ideou organizace Forest Stewardship Council (FSC) je podporovat ekologicky šetrné, sociálně prospěšné a ekonomicky životaschopné obhospodařování lesů, a tím napomoci chránit ohrožené a devastované světové lesy. Proto FSC vytvořilo mezinárodní systém certifikace lesů a podniků, které dřevo z certifikovaných lesů zpracovávají ve výrobky. Logo FSC na výrobku tak znamená záruku, že svým nákupem podporujete lesní hospodaření šetrné k přírodě a místním lidem. Národní kancelář FSC ČR (Fairwood z.s.) již více než deset let prosazuje šetrné a přírodě blízké lesní hospodaření v České republice. FSC ČR se také věnuje informování o odpovědné spotřebě výrobků ze dřeva a environmentálnímu vzdělávání. Další informace na: www.czechfsc.cz a www.poznejdrevo.cz.

 


Kontakt:
Ing. Tomáš Duda, ředitel FSC ČR, tel.: 737 406 093, e-mail: tomas.duda@czechfsc.cz

 

Zdroj:www.econnect.cz


 
tisk/poslat emailem
Články k oboru
Katalog firem Uniform - reklamní banner
 
 
 
Spolupracujeme:
logo Pressweb logo Pořadatel veletrhů: ABF, a.s. logo Cestovatelé Lucie a Michal logo Divadlo Na Fidlovačce logo Cykloknihy logo peníze
logo Život dětem logo Terinvest logo Divadlo U 22