logo UNIFORM
ozdobná linka UNIFORM
vydavatelství inzertních periodik
navštívených stránek: 43397505 | 2020
Katalog firem Uniform - reklamní banner

Koronavirus omezil teambuilding, podle zaměstnavatelů jeho význam poroste

Koronavirus omezil teambuilding, podle zaměstnavatelů jeho význam poroste

 

Nadpoloviční většina firem, které pravidelně pořádají stmelovací akce pro svoje zaměstnance, letos teambuilding vyškrtla ze svého repertoáru. Nejčastějším důvodem byla opatření proti koronavirové nákaze. S ohledem na rostoucí využití práce z domova ho ale považuje za čím dál důležitější.

 

 

Podle hloubkových rozhovorů, které uskutečnila personální agentura Předvýběr.CZ s pěti desítkami šéfů a personalistů společností letos teambuilding z programu vyřadilo 57 % firem. Protiepidemická opatření byla důvodem v 79 % případů, v pěti procentech šlo o ekonomické důvody, ve zbytku firem vyčkávají, jak se situace vyvine nebo šlo o jiné interní důvody.

 

 

„Přestože letošní situace organizování teambuildingových akcí komplikuje, třiačtyřicet procent firem jim zůstalo věrných,“ říká František Boudný, šéf Předvýběru.CZ. „Je důležité mít v týmu lidi, kteří jedou na stejné vlně i v nepracovních aktivitách,“ dodává.

 

 

Každá druhá firma (52 %) přitom považuje teambuilding za velmi důležitý nástroj personalistiky, pro desetinu zaměstnavatelů je jen jedním z mnoha způsobů práce s lidmi a ve čtvrtině firem společné akce považují především za zábavu pro tým. „Důležitost teambuildingu by se neměla podceňovat, firma na kvalitních vztazích může jen profitovat,“ potvrzuje Monika Jehličková, personalistka digitální agentury eBrána z Pardubic.

 

 

„Ideální je akce navržená přímo zaměstnanci a uskutečněná s podporou společnosti,“ prozrazuje recept na úspěšnou ‚stmelovačku‘ personalista Martin Beer z mladoboleslavské firmy Suchánek & Walraven.

 

 

Home office zvyšuje důležitost společných akcí

 

 

S ohledem na současný trend většího zavádění home office bude podle 68 % dotázaných teambuilding ještě důležitější než dřív. Jenom devět procent zaměstnavatelů má opačný názor, čtrnáct procent míní, že důležitost firemních akcí zůstane stejná a zbytek nedokázal odpovědět.

 

 

Mezi nejčastější akce patří firemní večeře, večírky a grilovačky (63 %), společné pivo (43 %) nebo snídaně (20 %). V 51 % firem probíhá teambuilding formou výjezdního zasedání, v 35 % jde o zábavné hry, pubquizy nebo únikové hry, 22 % aktivit je zaměřených sportovně.

 

 

Jenom sedmnáct procent firem považuje účast na teambuildingu za povinnou. Naprostá většina zaměstnavatelů ale respektuje rozhodnutí zaměstnanců. „Pokud někomu akce nesedí, nemusí se účastnit. Snažíme se tomu předcházet, posíláme lidem dotazníky a ptáme se na jejich preference,“ vysvětluje Jana Kuprová, HR specialistka Klikpojištění.cz.

 

 

„Teambuilding je účinný i proto, že víc než osm lidí z deseti má firemní aktivity rádo,“ dodává šéf Předvýběru.CZ František Boudný s odkazem na jiný průzkum mezi zaměstnanci.

 

 

::

Předvýběr.CZ je česká personální společnost, která působí na trhu od roku 2008. Soustředí se na předvýběr vhodných kandidátů, kdy oslovuje uchazeče přes online pracovní portály, online databáze a rozsáhlou interní databázi kontaktů. O kvalitní vyhledávání a relevantnost kandidátů se stará 30 zaměstnanců pracujících v pražské centrále a v regionálních kancelářích na Vysočině, v Brně a v Ostravě. Personální agentura je generálním partnerem klubu Předvýběr.CZ Florbal Mladá Boleslav, fotbalového klubu FC Vysočina Jihlava a podporuje činnost Nadačního fondu Toník. Jako partner Hráčské fotbalové unie pomáhá profesionálním sportovcům se začleněním do běžného života po ukončení kariéry.

 

Zdroj:https://www.pressweb.cz


 
tisk/poslat emailem
Články k oboru
Katalog firem Uniform - reklamní banner
 
 
 
Spolupracujeme:
logo Pressweb logo Pořadatel veletrhů: ABF, a.s. logo Cestovatelé Lucie a Michal logo Divadlo Na Fidlovačce logo Cykloknihy logo peníze
logo Život dětem logo Terinvest logo Divadlo U 22 logo GrilyKrby