logo UNIFORM
ozdobná linka UNIFORM
vydavatelství inzertních periodik
navštívených stránek: 48686969 | 2021
Katalog firem Uniform - reklamní banner

Pětina lidí přišla o práci, další pětina bere méně. Vázne spolupráce s kolegy

Pětina lidí přišla o práci, další pětina bere méně. Vázne spolupráce s kolegy

 

Po téměř roce protikovidových opatření se rozhodla personální agentura Předvýběr.CZ zmapovat jejich dopady na zaměstnance. Například téměř pětina pracujících kvůli covidu-19 přišla o práci, ukázal průzkum, který pro personálku uskutečnila firma STEM/MARK.

 

 

O práci už přišlo osm procent dotázaných a na další desetinu čeká výpověď. Dalších pět procent lidí uvedlo, že v reakci na situaci zaměstnání sami změnili.

 

 

„I když před vypuknutím epidemie byl na pracovním trhu nedostatek volných lidí, ani s mírně rostoucí nezaměstnaností není situace o moc lepší. Ti, kdo o práci přicházejí, nejsou vhodnými kandidáty na volná místa,“ říká František Boudný, ředitel Předvýběru.CZ.

 

 

Dvaadvacet procent pracujících kvůli koronaviru bere méně ? o víc než polovinu přišlo šest procent lidí, zhruba stejně velká je skupina se ztrátou 20-50 % a stejně velký je počet lidí, kteří mají v peněžence o desetinu až pětinu méně. Naopak téměř osm procent lidí si platově polepšilo; naprosté většiny pracujících se ale úsporná opatření nedotkla.

 

 

Čtvrtina lidí si stěžuje na váznoucí spolupráci s kolegy, ale naopak čtrnáct procent si pochvaluje, že si v týmu více rozumí. Jen zlomek respondentů (4 %) uvedl, že „si lezou na nervy“.

 

 

„Dobrá zpráva je, že si lidé zase začínají vážit práce,“ dodává František Boudný. V průzkumu to potvrdilo jednadvacet procent účastníků. Mezi přínosy lidé mimo jiného uváděli i více času na rodinu (38 %), větší využívání technologií (19 %), využití času, který dříve padl na cestu do práce (17 %), efektivnější práci z domova (10 %) a více času na online vzdělávání (10 %).

 

 

Pokud by lidem nabídl zaměstnavatel možnost očkování proti koronaviru, využilo by toho 48 procent dotázaných, čtyři desetiny by vakcinaci odmítly a zbývajících dvanáct procent se neumělo rozhodnout.

 

 

Průzkum proběhl online na Českém národním panelu na reprezentativním vzorku 379 pracujících respondentů internetové populace ve věku od 18 do 64 let.

 

 

::

Předvýběr.CZ je česká personální společnost, která působí na trhu od roku 2008. Soustředí se na předvýběr vhodných kandidátů, kdy oslovuje uchazeče přes online pracovní portály, online databáze, rozsáhlou interní databázi kontaktů a sociální sítě. O kvalitní vyhledávání a relevantnost kandidátů se stará 30 zaměstnanců pracujících v pražské centrále a v regionálních kancelářích na Vysočině, v Brně a v Ostravě. Personální agentura je generálním partnerem klubu Předvýběr.CZ Florbal Mladá Boleslav, partnerem fotbalového klubu FC Vysočina Jihlava a generálním partnerem Bike Maratonu Kněžice. Podporuje činnost Nadačního fondu Toník a spolku Dobré víly.

 

zdroj:https://www.pressweb.cz


 
tisk/poslat emailem
Články k oboru
Katalog firem Uniform - reklamní banner
 
 
 
Spolupracujeme:
logo Pressweb logo Pořadatel veletrhů: ABF, a.s. logo Cestovatelé Lucie a Michal logo Divadlo Na Fidlovačce logo Cykloknihy logo peníze
logo Život dětem logo Terinvest logo Divadlo U 22 logo GrilyKrby