logo UNIFORM
ozdobná linka UNIFORM
vydavatelství inzertních periodik
navštívených stránek: 61518399 | 2022
Katalog firem Uniform - reklamní banner

Auta nás baví

Auta nás baví

 

 Tato kampaň Sdružení automobilového průmyslu má podpořit zájem o technické vzdělávání. Přestože v současné době řada firem českého automobilového průmyslu vzhledem k probíhající ekonomické recesi propouští, nebo o propouštění pracovníků uvažuje, je nutno se dívat do budoucnosti. Očekává se, že za několik málo let budou kvalifikovaní lidé s technickým vzděláním chybět. I současné propouštění se týká převážně méně kvalifikované pracovní síly. Sdružení AP provedlo mezi členskými firmami průzkum dopadů recese na zaměstnanost pro období od července 2008 do června 2009, který tyto předpoklady potvrdil.

"Automobilový průmysl dlouhodobě pociťuje nedostatek kvalifikovaných pracovníků. Stále budeme potřebovat nové odborníky, nejen inženýry, ale i další lidi s technickým vzděláním. Chceme se proto podílet na jejich výchově a přípravě a také zvyšovat prestiž technického vzdělávání", uvedl Martin Jahn, prezident Sdružení AP.

Cílem kampaně "Auta nás baví" je zvýšit počet žáků devátých tříd, kteří se hlásí na střední školy a odborná učiliště s technickým zaměřením. Oživit zájem o tyto obory chce i Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. Připravilo akční plán na podporu odborného vzdělávání, který by měl významným způsobem přispět k užší spolupráci škol a zaměstnavatelů, umožnit žákům, aby se seznámili s reálným pracovním prostředím. Zvýšený důraz bude také klást na inovaci systémů kariérového poradenství, včetně vzdělávání poradenských pracovníků na základních školách. Od zaměstnavatelů pak očekává aktivní a konstruktivní přístup, spolupráci v profesním poradenství, při tvorbě vzdělávacího obsahu a například také to, že v rámci svých strategií společenské odpovědnosti budou školy vnímat jako klíčové partnery.

Kampaň chce žáky získávat pomocí čtyř hlavních argumentů. Prvním je, že práce ve vybraných technických oborech je nadprůměrně finančně ohodnocena. Průměrné mzdy ve firmách automobilového průmyslu jsou dlouhodobě o více než 10 až 15 % vyšší než činí průměr za celou ČR. Díky velké poptávce zároveň absolventi technických oborů velmi snadno nacházejí uplatnění. Studium je na rozdíl od jiných směrů zaměřené více prakticky, čímž je pro žáky a studenty atraktivnější. Vyspělý strojírenský průmysl je páteří české ekonomiky a technické obory tak mají dlouhodobou perspektivu.

Hlavním nástrojem kampaně je webový portál http://www.autanasbavi.cz, který byl spuštěn 17. prosince 2008 a přináší informace o možnostech studia technických oborů a následném uplatnění v automobilovém průmyslu. Firmy budou na portálu prezentovat například dny otevřených dveří, nabídky exkurzí, informace o zaměstnaneckých výhodách a benefitech, představí své zaměstnance a společné projekty se školami.

První fáze kampaně potrvá do konce února, kdy žáci devátých tříd vyplňují přihlášky na střední školy a odborná učiliště. V roce 2009 chce Sdružení AP v kampani pokračovat další fází a na rozšíření projektu získat finance z fondů Evropské unie. Zdeněk Bůžek Dis., technik řízení jakosti

uamk

 

Při výběru střední školy mi pomohli rodiče. Po absolvování střední školy jsem měl zájem dále se zdokonalovat v oblasti strojírenství. Rozhodnutí o studiu na vyšší odborné škole jsem učinil sám.
Zdeněk Bůžek Dis., technik řízení jakosti

„Poptávka po strojařích mi ulehčila hledání práce"

Kdo vám pomohl s výběrem školy a studijního oboru?
Při výběru střední školy mi pomohli rodiče. Po absolvování střední školy jsem měl zájem dále se zdokonalovat v oblasti strojírenství. Rozhodnutí o studiu na vyšší odborné škole jsem učinil sám.

Doporučil byste svůj obor mladým lidem?
Ano.

Jak jste hledal práci vy?
Bez praxe, kterou v mnoha podnicích požadují, je to vždy těžké. Pro mě bylo hledání práce jednodušší díky poptávce na trhu práce po „strojařích".

Na čem teď pracujete?
Jedná se o soustavnou činnost při zdokonalování práce na montážních linkách vozidel.

Jaké máte plány do budoucna?
Chtěl bych se především zdokonalovat v oblasti své práce. Nebránil bych se kariérnímu postupu.

Zdroj: www.uamk-cr.cz
         www.autanasbavi.cz


 
tisk/poslat emailem
Články k oboru
Katalog firem Uniform - reklamní banner
 
 
 
Spolupracujeme:
logo Pressweb logo Pořadatel veletrhů: ABF, a.s. logo Cestovatelé Lucie a Michal logo Divadlo Na Fidlovačce logo Cykloknihy logo Peníze.cz - Největší web o osobních financích na českém internetu
logo Život dětem logo Divadlo U 22 logo GrilyKrby logo Bezhladovění.cz - Magazín o hubnutí a zdravém životním stylu