logo UNIFORM
ozdobná linka UNIFORM
vydavatelství inzertních periodik
navštívených stránek: 45744889 | 2021
Katalog firem Uniform - reklamní banner

Průzkum HR Pulse ukazuje, jak firmy zvládají druhou vlnu koronavirových opatření

Průzkum HR Pulse ukazuje, jak  firmy zvládají druhou vlnu koronavirových opatřeníPrůzkum HR Pulse ukazuje, jak  firmy zvládají druhou vlnu koronavirových opatření

 

Výsledky průzkumu HR Pulse pracovního portálu Profesia.cz, který mapuje aktuální situaci ve firmách působících v České republice, dokazují, že řada firem plánuje trvale zavést větší podíl práce z domova a uvědomuje si zvýšenou potřebu vzdělávání zaměstnanců.

 

 

Home-office jako součást nového normálu

 

 

Letošní rok přinesl pro mnoho zaměstnanců velkou změnu ve způsobu práce – tam, kde to její povaha dovoluje, dominovala práce z domova, tzv. home-office. Je téměř jisté, že větší podíl práce z domova přetrvá i po odeznění pandemické situace.

 

 

Jak bude podle průzkumu HR Pulse nový normál v roce 2021 v českých firmách vypadat? „Většina z nich (42 %) předpokládá kombinaci práce z domova a na pracovišti. U téměř 20 % z odpovídajících povaha jejich podnikání nedovoluje home-office, další firmy volí jiný režim – například to, že na pracoviště budou chodit jen lidé zastávající některé pozice nebo se zaměstnanci budou v práci scházet pouze na porady a další nezbytné akce,“ konstatuje Michal Novák z pracovního portálu Profesia.cz.

 

 

Vítají zaměstnanci možnost více pracovat z domova?

 

 

Možnost pracovat z domova dlouho kralovala žebříčkům v oblíbenosti benefitů. Teď, když je home-office v některých společnostech dlouhodobě nařízený, přicházejí mnozí na to, že jim tento způsob práce nevyhovuje.  Průzkum HR Pulse ukázal, že čtvrtina lidí je s tímto způsobem práce spokojená, ale další téměř třetině příliš nevyhovuje: pokud pracují převážně nebo úplně z domova, cítí nepohodu, jsou méně spokojení a šťastní, nebo dokonce nešťastní. Jako největší úskalí se jeví izolace – více než 70 % z nich pociťuje menší propojení s kolektivem.

 

 

Příspěvek firem na „domácí pracovnu“ je spíše výjimkou

 

 

V souvislosti s hromadným přesunem zaměstnanců na home-office se také začíná diskutovat o tom, zda a jak by měl zaměstnavatel přispívat na vybavení „domácího pracoviště“. Řada lidí si totiž s podzimní koronavirovou vlnou naplno uvědomila, že provizorní fungování z gauče nebo od kuchyňského stolu není dlouhodobě udržitelné.

 

 

„Příspěvek na podporu práce z domova zatím poskytuje jen o něco více než 10 % firem, ale je otázka, zda se nejedná o jeden ze zajímavých benefitů pro příští rok. V průzkumu HR Pulse 7 % firem uvedlo, že příspěvek budgetují a na další rok jej chystají,“ říká Michal Novák.

 

 

 

 

Vzdělávání jako součást strategie pro zvládnutí situace

 

 

Pandemie pozměnila i potřeby v oblasti vzdělávání zaměstnanců. Při práci z domova je nezbytné dobře ovládat IT a komunikační technologie, zvládat time-management a umět účelně komunikovat. Nový způsob práce klade zvýšené nároky zejména na výkonné manažery na středních i vyšších pozicích, protože udržet fungující a ke správnému cíli směřující kolektiv na dálku opravdu není jednoduché.

 

 

„Více než polovina firem, které sdílely své zkušenosti v rámci HR Pulse, definovala nové potřeby vzdělávání nebo rozvoje firemní kultury. Pozitivní je, že navzdory nutným škrtům v rozpočtech zůstává vzdělávání pro většinu společností prioritou. Stejnou nebo vyšší úroveň investic do vzdělávání předpokládá téměř 80 % společností, snižovat je plánuje pouhých 8 %,“ uzavírá Michal Novák.

 

 

 

 

První průzkum HR Pulse v České republice realizovala společnost Profesia CZ ve spolupráci s People Management Forem na přelomu listopadu a prosince 2020. Zapojilo se do něj 426 společností z celé České republiky. Převažovaly společnosti z oborů IT a telekomunikace, výroba a služby.

 

zdroj:http://press.aspen.pr/profesia/tiskove-zpravy/pruzkum-hr-pulse-ukazuje-jak-ceske-firmy-zvladaji-druhou-vlnu-koronavirovych-opatreni/


 
tisk/poslat emailem
Články k oboru
Katalog firem Uniform - reklamní banner
 
 
 
Spolupracujeme:
logo Pressweb logo Pořadatel veletrhů: ABF, a.s. logo Cestovatelé Lucie a Michal logo Divadlo Na Fidlovačce logo Cykloknihy logo peníze
logo Život dětem logo Terinvest logo Divadlo U 22 logo GrilyKrby