logo UNIFORM
ozdobná linka UNIFORM
vydavatelství inzertních periodik
navštívených stránek: 42103194 | 2020
Katalog firem Uniform - reklamní banner

Nová vlna podvodů. Banky varují před vylepšenými triky

Nová vlna podvodů. Banky varují před vylepšenými triky

 

Na klienty bank momentálně míří vlna podvodných útoků s cílem dostat se k jejich penězům. Přes telefony či e-maily se útočníci snaží získat přihlašovací údaje do přímého bankovnictví či čísla platebních karet.

 



Nové varování dnes zveřejnila Česká bankovní asociace. Upozorňují, že žádná banka po svých klientech nikdy touto formou nepožaduje přihlašovací údaje do bankovnictví, čísla platebních karet ani potvrzovací kódy z SMS zpráv.

 



„Aktuálně čelíme vlně telefonátů, v nichž se podvodníci vydávají za naše pracovníky a požadují po klientech jejich přihlašovací údaje do digitálního bankovnictví a čísla platebních karet, aby mohli zablokovat účet klienta, který je vystaven údajnému útoku hackerů,“ varuje Filip Hrubý, mluvčí České spořitelny.

 



„Telefonáty znějí velmi profesionálně a podvodníci je často realizují uprostřed noci, aby zastihli klienty nepřipravené a zranitelné. Za poslední týden registrujeme několik set takových telefonátů,“ pokračuje Hrubý.

 



Přihlašovací údaje do digitálního bankovnictví, respektive údaje z platebních karet, požadují podvodníci po klientech bank také v e-mailech a SMS zprávách, které jsou podle asociace takřka k nerozeznání od oficiální komunikace bank.

 



„Oproti dřívějším letům se úroveň útoků zvýšila. Použitá čeština je na slušné úrovni, byť textace stále obsahuje indikátory nečeského původu autora, například jde o občasné pravopisné a gramatické chyby. Více je do komunikace také zapojeno sociální inženýrství – vybraná skupina klientů podle věku, naléhavé telefonáty v brzkých ranních či pozdních nočních hodinách, výhrůžky pokutami,“ říká Pavel Šikola, vedoucí bezpečnostního oddělení v Equa bank.

 



„Phishingovým útokům přes e-maily čelíme skoro kontinuálně od začátku tohoto roku. To, co se v posledních dnes začíná objevovat nově, jsou sofistikované telefonáty (tzv. vishing), které formou sociálního inženýrství tahají z klientů citlivé informace, které následně zneužijí. My zatím evidujeme dva tyto případy,“ říká Markéta Šilhánová, vedoucí bezpečnostního oddělení v Raiffeisenbank.

 



„Zaznamenali jsme několik případů takzvaného vishingu (voice phishing), kdy je klient banky převážně telefonicky kontaktován s informací, že došlo k napadení jeho účtu. Podvodník mu doporučí, aby převedl peníze na jiný účet. V některých případech po něm chce dokonce přístupové údaje k on-line bankovnictví,“ upřesňuje mluvčí Komerční banky Pavel Zúbek.

 


Zdroj: https://www.penize.cz/prime-bankovnictvi/421024-nova-vlna-podvodu-banky-varuji-pred-vylepsenymi-triky

 

Další články na penize.cz

 

Patnáct miliard do kanálu. Kam s penězi očima expertů

 

Stokoruna s Englišem. ČNB ukázala pamětní bankovku

 

Ošetřovné se prodlouží a dosáhne na něj víc rodičů

 

ČNB vzala licenci směnárnám z centra Prahy

 

Fakturu zaplatíte později. Novinka odkládá platby

 

 


 
tisk/poslat emailem
Články k oboru
Katalog firem Uniform - reklamní banner
 
 
 
Spolupracujeme:
logo Pressweb logo Pořadatel veletrhů: ABF, a.s. logo Cestovatelé Lucie a Michal logo Divadlo Na Fidlovačce logo Cykloknihy logo peníze
logo Život dětem logo Terinvest logo Divadlo U 22 logo GrilyKrby